Sunday, August 25, 2013

3 generasi


Alhamdulillah, hari ini Allah kurniakan kesihatanyang baik untuk kami merapatkan silaturrahim... bermula jam 10:30 pagi, sudah bertolak keluar dari rumah demi memenuhi undangan untuk berhari raya.  Sebenarnya sudah ada jemputan utk tghr ini bagi Hana', undangan menyambut tarikh kelahiran + Hari Raya + do'a selamat. Tetapi nampaknya tidak dapat dipenuhi kerana perlu ke Kuala Lumpur. 
Oleh itu, awal pagi sudah ke kedai untuk membeli hadiah buat anak kawan tersebut... On d way hendak ke KL, singgah rumah kawan nak bagi hadiah tersebut...
Alhamdulillah, sepanjang jalan ke KL tiada jam ... (tak payahlah beli roti! hehehe) 

Sampai rumah MakCik yang pertama dah pukul 12:30 tghr ... berbual2 makan-makan sehingga jam 1:30tghr...Jam 1:30 kami ke rumah Pak Cik yang kedua ..Ramai Makcik-makcik dan sepupu sepapat yang lain dah sampai dan sedang menjamu selera Nasi Arab..! 
Kami pun terus menyambung majlis makan-makan lagi ...sambil berbual dengan makcik2 pakcik dan sepupu sepapat ... ada sepupu dari Singapura juga naik ke KL utk berkumpul..
'

(adik-beradik - makcik-makcik dan pakcik) - generasi pertama
Sebenarnya adik-beradik emak ada berbelas orang, tetapi yang masih ada dan sihat dapat berkumpul
ini sahaja

sepupu sepapat - generasi ke-2
dua pupu - generasi ke-3

Semoga pertalian silaturrahim ini dapat dieratkan lagi dan semoga ALlah menyatu-padukan hati-hati kami demi agamaMU Ya Allah...

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas