Wednesday, June 10, 2015

Rogol dalam perkahwinan?

Rogol dalam perkahwinan|Semalam aku terbaca 1 berita di sebuah blog. Apa yang menariknya berita ini berbanding berita lain adalah Rogol dalam perkahwinan. Hahahaha. Ha, itulah reaksi aku bila terbaca berita itu. Ada yer istilah rogol dalam perkahwinan? Bukankah halal sesuatu hubungan itu selepas pasangan lelaki dan perempuan sah menjadi suami isteri?

Aku sebenarnya kurang faham sebenarnya dengan istilah ini. Apakah hubungan kelamin itu dalam bentuk paksaan? Atau hubungan kelamin itu bukan seperti kebiasaan? Zaman sekarang, masyarakat malaysia lebih cenderung mengikut "gaya" negara luar apabila mahu melakukan hubungan kelamin. Dan apabila isteri tidak bersetuju, maka di situlah yang dimaksudkan rogol dalam perkahwinan. Ini pemikiran aku sahaja.

Ataupun suami isteri bertengkar, dan dalam masa yang sama, suami inginkan hubungan kelamin. Pasti akan ada paksaan di situ. Maka terjadilah hubungan kelamin yang tidak memberikan kepuasan kepada kedua-dua pihak. Boleh juga jadi macam tu kan?

Pada aku, sekadar pandangan aku, perlu ada keserasian di dalam suatu hubungan. Perlu benar-benar kenal pasangan anda. Sebabnya, sewaktu bercinta semuanya indah. Selepas perkahwinan, semua tembelang pecah. Jangan sembunyikan identiti diri anda. Tunjukkan pada pasangan. Biar mereka tahu. Bercinta tidak lama, hubungan suami isteri yang lama. Jadi tunjukkan semuanya.

Bila kita benar-benar kenal pasangan kita, perkara seperti ini pasti dapat dielakkan. Hubungan pasti berkekalan hingga ke akhir hayat. Kebahagian pasti ada. Dan yang paling utama, istilah rogol dalam perkahwinan juga tidak lagi kedengaran.

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas