Monday, July 30, 2012

roza rolan~impian abadi

assalammualaikum..

buku impian abadi ialah impian saya. saya kira saya antara yang terpilih bila email tempahan buku saya berbalas. alhamdulilah.. tersenyum lebar saya membaca email memaklumkan buku telah dihantar.

besoknya saya menerima impian abadi. seharian saya senyum simpul! bahagia :D

buku ini bercerita tentang penulisnya. kehidupan biasa yang turut dilalui ramai manusia. yang membezakan hanyalah cara kita bersyukur. secara peribadinya saya berpendapat ibu dan bapa penulis sangat pandai mendidik anak. corak yang dikenakan sangat indah. mereka melentur anak dengan baik sekali.

hingga menjadi manusia yang sangat bersyukur. sentiasa mengingati ALLAH. AL-QURAN, DOA, RASA SYUKUR, dan nilai-nilai murni lain terpahat di dalam diri penulis, hasil didikan ibu dan bapanya  HEBAT! mereka membesarkan umat akhir zaman dengan CEMERLANG. jika tidak diasuh sebaik ini, mungkin MKI pun tak seCEMERLANG ini. benarlah apa yang pernah saya baca sebelum ini 'isteri yang soleh ialah nikmat ALLAH kepada kaum adam' .

ceritanya ringkas, senang difahami, senang juga untuk dihayati, malah, senang juga untuk terkesan dihati. bagaimana ya cerita biasa ini mampu memberi kesan yang  MENDALAM

mungkin kerana kita juga merasainya, atau cerinya samar-samar seakan cerita kita. cerita biasa yang dilalui remaja. zaman belajar dengan jiwa bergelora! zaman remaja! sarat dengan pelbagai rasa. entah apa rasanya, yang pasti, manisnya sangat DASYAT! pahitnya bukan KEPALANG! tawarnya sangat PAYAU!  

dungun bukanlah sesuatu yang GANJIL bagi saya. mungkin kerana itu, semasa dicoretkan tentang angin pantai dungun, saya turut merasai anginnya. mungkin kerana itu, saya dapat terasa SILAUAN matahari petangnya, atau mungkin kerana itu saya dapat merasa REDUP pemandangannya.

entahlah.....

yang pasti, saya seolah-oalah berada dipersisir pantai itu.

pantai yang indah sepeti biasa.

seperti selalu.







No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas