Monday, July 30, 2012

Berdebar-debar

Apa perasaan anda apabila pagi-pagi hari Isnin mendapat panggilan dari PA (Personal Assistant) your boss (in my case , my dean ) ?? 
"Dr. , dekan nak jumpa." 
Terus berdebar-debar rasa jantung ku! dup dap dup dap dup dap..(kalau boleh dengar lah degupan jantung itu..) ..terus tanya PA dekan, " kenapa kak?"
"Tak tahu..Dekan cakap suruh datang jumpa aje.." jawab PA dekan.
"Ok kak, kejap lagi saya datang.", jawab saya pula.

Selepas meletakkan telefon, terus ligat fikiranku..."Ishh..apalah sebab ni dekan nak jumpa pulak? .... Apa aku ada buat salah ke? dekan nak marah and bagi warning ke? 
atau dekan nak bagi perlantikan / pegang post apa-apa ke nih? alamak ...jangan lah kena lantik pegang post apa-apa...sure makin sibuk nanti ..huhu..tak nak tak nak kena pegang post apa-apa!!" 

Sambil jalan ke pejabat dekan, masih lagi berfikir...adoiyai...berdebar-debar ...sampai sahaja, terus PA dekan suruh duduk dulu sebab ada orang lain dalam bilik dekan... duduk lah di kerusi menunggu tu ...ishhh..kalau boleh dengar degupan jantung, macam orang pukul gendang tu, makin lajuuu...huhu

Akhirnya PA dekan berkata, "Dr... sila masuk"
Perlahan aku mengatur langkah menapak masuk ke bilik dekan..terus melihat dekan sedang duduk dikerusinya sambil tersenyum memandangku..dan kami bersalaman selepas aku mengucapkan salam...dan dekan yang aku kenal ini terus bertanya khabar dsb.. 
dan akhirnya dekan mencapai satu sampul surat putih di atas meja dan menghulurkan kepadaku..sambil berkata, "buka lah .."

Dalam hati berkata, "Alamak..surat apa nih? nak kena pecat ke? Hish! Moga dijauhkan Allah!"
Aku mencapainya dengan tangan yang sedikit ketar (kena control lah juga depan dekan kan..tak mahulah nampak sangat gabra...hehe)
perlahan-lahan aku mengoyakkan tepi sampul tersebut dan menarik keluar sehelai kertas dari dalamnya..
Demi membaca sahaja isi kandungan surat, terus aku ucapkan kalimah "Alhamdulillah, Syukur ke Hadrat Allah!"
Rezaki di bulan Ramadhan...
Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas