Saturday, June 30, 2012

Maher Zain in concert


16 Jun 2012, bertempat di Stadium Merdeka, konsert Maher Zain"FORGIVE ME" World Tour
Hana dan sepupunya Filzah, anak Kak Long

Saya bukanlah peminat tegar Maher Zain, namun begitu sangat suka mendengar nasyid-nasyid dendangan beliau. Saya tahu bahawa Maher Zain akan mengadakan sekali lagi konsert di Malaysia, tetapi tidak bercadang hendak membeli tiket ke konsert tersebut.. (sebenarnya mmg rasa tiketnya sangat MAHAL ..tiket paling murah berharga RM78 .. sehingga yg paling mahal RM600 - ini utk VIP) .hurmm ... setaraf lah dengan status beliau sebagai seorang penyanyi bertaraf antarabangsa) . 

Pagi Sabtu, 16hb Jun 2012, mendapat panggilan dari kakak saya, Kak Long.  Rupa-rupanya beliau hendak offer TIKET FREE ke konsert Maher Zain...kerana ada beberapa orang kawan beliau yang mendapat tiket dari majikan mereka, iaitu Tourism Malaysia, tetapi tidak dapat menghadirkan diri ..Sebenarnya TOURISM Malaysia adalah salah sebuah organisasi yang menjadi penaja konsert tersebut ...

Alhamdulillah ...rezeki Allah nak bagi, walaupun saya memang tidak mampu hendak membeli tiket ke konsert tersebut seisi keluarga ..., akhirnya dapat juga pergi.  Tetapi ada satu masalah! kak Long hanya beri 2 tiket..jadi perlulah memilih siapakah yang akan pergi ... sekali lagi peluang dilorongkan di depan mata, anak-anak yang lain masing-masing ada program masing-masing....mereka tidak mahu pergi! Akhirnya tinggal lah saya dengan Hana, anak bongsu saya... Jadi pergilah kami ke Stadium Merdeka selepas usai Solat Asar...kami berjanji akan berjumpa Kak Long di hadapan stadium.
 Keadaan di hadapan gate masuk. Gate belum buka lagi ...
Rupa-rupanya inilah harga tiket kami (-RM60) Alhamdulillah FREE..kalau tidak, idak ler teman nak membelinya ...hehehe

 Semasa menunggu gate dibuka, terserempak dengan rombongan IMAM MUDA...

 Sudah pukul 7:30 ..orang ramai mula berbaris ... belum boleh masuk lagi ..
saya tunggu di tepi dulu. Tunggu kak Long dan anak2 beliau dan Hana' pergi solat Magrib dahulu.

 Di dalam stadium ... nak gelak pun ada..tiket harga RM200++ dan tiket harga RM600 ... sama sahaja tempat duduknya kerusi plastik (macam di warung / beli di Giant tu aje) di tengah padang berhadapan  . Cuma bezanya, tiket RM600 duduk depan sekali dekat dengan pentas... yg RM298 dan RM238 ... duduk belakang sikit ...

 Lama juga menunggu sehingga pukul 8:30 mlm ..baharu lah Maher Zain keluar dan memulakan konsert beliau. Sebelum itu penonton dihiburkan oleh 2 orang penyanyi yang lain.

  Kesan lampu (pencahayaan) dan suara (audio) yang superb! Thumbs Up.....

Akhir sekali kami pulang dengan perasaan yang sangat puas hati ...
TAHNIAH... semua yang terlibat.

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas