Sunday, July 17, 2011

indahnya hidup ini..

salam..

bila berbicara tentang jodoh, aku akan bersyukur.. kerana diberikan jodoh yang melapangkan hati, yang mencintai dan merindui diriku.. entah sampai bila, tapi doakan dia yang pertama dan dia yang terakhir untukku..

bila berbicara mengenai rezeki.. alhamdulilah, Dia menyayangiku.. rezeki yang dilimpahi rahmat diturunkan.. Belum pernah aku tidak mempunyai hala tuju.. walaupun pelbagai rintangan, pelbagai dugaan, alhamdulilah aku masih diberikan kekuatan untuk terus mencari rezeki..

bila berbicara mengenai cahaya mata, itu belum diberikan.. belum merasai keenakan menjadi seorang ibu, belum dijentik rasa bahagia itu.. tapi aku tahu, Dia merancang sesuatu yang sangat indah untukku..

kenapa perlu mengatakan Dia kejam?
kenapa perlu mengatakan Dia tidak adil?
kenapa perlu mengatakan Dia tidak menyayangi ku?

Ya Allah.. aku bersyukur dengan 'keenakan' yang kau kurniakan.. jangan jemu memberinya.. tetapkan hatiku untuk Mu..

amin..

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas