Wednesday, September 14, 2011

Doa pendinding diri..

Baru-baru heboh bila sorang wanita disihir dengan menggunakan gambar di facebook beliau. Sedia maklum ikutkan amalan sihir dan santau dan bermacam lagi menda ngarut ni dah wujud sebelum adanya laman sesawang lagi seperti facebook dan lain2. Mungkin kita fikir dan rasa takkan ada orang, kawan,atau saudara sendiri  akan menyihir atau aniaya kita dalam diam  ? tapi harus diingat manusia rambut jer sama hitam * x smua hitam ada gak yg blonde ko...huhu* tapiiiii hati manusia xder sesiapa yg boleh duga kalau dia dah berkehendak untuk menganiaya sesama manusia... masa tu dosa tak ingat dah janji apa yang dihajati tertunai !

So pasni  kalau nak meletak gambar pun jangan penuh satu badan, biar separuh jer atau edit la ape2 kat pic tuh. coz gambar yg mudah orang guna ialah gambar yang original dan penuh. Nak antor untuk interview ke ape lubangkan kan dengan jarum di salah satu anggota badan kita. Disini deena nak kongsi beberapa doa pendinding diri bagi mengelak dari semua gangguan sihir, santau dan musibah yang lain..

1. AL-MUAWWIZAT (PELINDUNG-PELINDUNG)

 

CARA      

          1.Lunjurkan kaki ke arah Qiblat 

          2. Mengangkat dua tangan sepertiberdoa 

          3. Baca ayat-ayat Muawwizat sehingga selesai (tidak termasuk membaca Surah    Al-Fatihah)

4.  Tarik nafas kemudian tiup pada tapaktangan sehingga habis nafas
5. Tarik sikit nafas kemudiantahan nafas sambil menyapu tapak tangan keseluruhanggota 
     badan yang boleh dicapai kecualianggota sulit.
6.  Lakukan sekali sebelum tidur & selepas solat subuh setiaphari

2.  AYATUL KURSI

        Terjemahan;
Allah, tidak adaTuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terusmenerus mengurus (makhluk-Nya), tidak mengantuk dan tidaktidur. Kepunyaan-Nyaapa yang dilangit dan di bumi. Tiada yang dapatmemberi syafaat di sisi Allah tanpaizin-Nya. Allah mengetahuiapa-apa yang di hadapan mereka dan di belakangmereka, dan mereka tidak mengetahuiapa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-NyaKursi Allah meliputi langitdan bumi. Dan Allah tidak merasa beratmemelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi MahaBesar.
(Surah Al-Baqarah ayat  255)
 CARA
1.Baca Ayatul Kursi dengan 9 wakaf 
2.Untuk melindungi diri sendiri: selepas baca ayatul kursitiup disekeliling mengikut pergerakan tawaf kaabah, denganniat melindung diri.
3.Untuk melindungi rumah: baca ayatul kursisambil berjalan mengelilingi rumah (mengikut pergerakan seperti tawaf kaabah). Berjalan samaada didalam atau diluar rumah.

3. AYAT  1 HINGGA 9 DALAM SURAH YAASIN

  Terjemahan:
(1) Yaa Siin. (2) Demi Al Qur'an yang penuh hikmah, (3) sesungguhnya kamu salah seorang darirasul-rasul, (4) (yang berada) di atas jalanyang lurus, (5) (sebagai wahyu) yang diturunkan oleh Yang Maha Perkasa lagi MahaPenyayang, (6) agar kamu memberi peringatan kepada kaum yang bapak-bapak mereka belum pernah diberiperingatan, karena itu mereka lalai.(7) Sesungguhnya telah pasti berlakuperkataan (ketentuan Allah) terhadap kebanyakan mereka, karena mereka tidak beriman. (8) Sesungguhnya Kami telah memasangbelenggu di leher mereka, lalutangan mereka (diangkat) ke dagu, maka karena itu mereka tertengadah.(9) Dan Kami adakandi hadapan mereka dinding dan di belakangmereka dinding (pula), dan Kami tutup(mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat.
     
 CARA
1.  Untuk memegar diri, keluargadan harta benda
2.  Berdiri disatu penjuru rumah (katakan dihadapan rumah sebelah kanan) sambil menghadap penjuru rumah satulagi iaitu dikiri rumah. Baca surah Al-fatihah diikuti Surah Yaasinayat 1~9. Sambil baca, sambil berjalanmenuju kepenjuru rumah satu lagi. (Ikut arah Tawaf Kaabah). Baca kombinasi ini disetiap penjuru iaitu sampai bertemupenjuru yang mula-mula. Jumlahnya 4 kali. Akhir sekali baca kombinasiini sambil mengisyarat mendinding keseluruhan bumbung rumah.

4.  AYAT PENGERAK

Dengan nama Allah, yang tidak memberikan mudarat sesuatu dibumi juga dilangitdan Dia mahamendengar lagi maha mengetahui.
 CARA
1. Bila hendak pergi kesesuatutempat yang berisiko atau merbahaya, atau bermusafir atau balik kampungatau hendak membuat sesuatu perkerjaan yang berisiko atau pulang kerumahdaripada melakukan sesuatu perkerjaan yang berisiko, maka baca ayat initujuh kali.
2. Jika bacaan tersekat-sekat atau ada gangguanketika membaca ayat ini, berehatdahulu. Setelah berehat baca lagisehingga tujuh kali bacaan lancar baruteruskan perjalanan atau perkerjaan tersebut.

 
p/s: selalu perdengarkan cd ayat-ayat rukyah syariah..

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas