Monday, February 23, 2015

Jadi Blogger Untuk Apa?

Tengahari macam ni, aku tertanya-tanya kat diri aku. Buat apa jadi blogger eh? Untuk apa? Sekadar suka-suka atau ada yang ingin aku capai bila aku ingin bergelar seorang blogger yang berjaya. Apa jawapan aku kepada soalan jadi blogger untuk apa?

Bila tengok blogger yang punya nama besar dan sudah tentu mereka dah berjaya, blog mereka menjadi semacam tempat rujukan kepada semua orang. Blog mereka membawa kebaikan kepada semua orang.

Apa yang aku jumpa adalah, kena tengok pada niat diri masing-masing. Jadi blogger untuk apa? Kalau jadi blogger sebab nak dapat pendapatan sampingan, sudah pasti akan dapat pendapatan sahaja. Jadi perlu yang bagaimana?

Aku fikir, untuk menjadi seorang blogger yang berjaya dan hebat, perlulah membawa kebaikan kepada semua orang. Perlu jadi semacam cikgu kepada semua orang. Bila perkara ini berlaku, sudah pasti "wang" akan datang dengan sendirinya. Tul tak? Ke aku salah?

Kalau kita kejar wang je, ada 2 potensi. Samada kita benar-benar dapat wang atau langsung tak dapat. Tapi kalau kita kejar ilmu, wang itu dengan sendirinya akan datang kepada kita. Ini yang orang dok cakap, magnet wang tu.

Kena tanya balik dekat diri. Jadi blogger untuk apa? kena betulkan balik niat kita. Baru boleh jadi macam blogger-blogger terhebat malaysia dan dunia. Kan? :)

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas