Friday, April 24, 2015

Fasa pertama bersama Qeif Uzair

Assalammualaikum..
 
Sekejap je qeif uzair dah 7 bulan. Rindu pula masa dia 2kg! Sekarang ni dah membesar bak juara dah. 8.7kg!!! Kalau dulu pegang dia sebelah tangan je, sekarang ni mau terlepas kalau sebelah tangan!
 
Banyak beza bila tiba-tiba ada anak ni. Memang persediaan dah dibuat, baju, pempers, semua tu sekejap je dah tersedia. Yelahhh semangat! Tapi persediaan yang paling penting ialah memastikan minda saya ni sentiasa positif dan positif dan positif. Susah sikit laa...
 
Saya ingat lagi, masa saya jumpa bos dan minta cuti tanpa gaji diluluskan, bos saya terdiam. Air mata dia bertakung tau! Dia cakap, dia belum pernah jumpa kes macam saya ni. Dan dia langsung tak terfikir benda ni. Dia sendiri cakap, umur dia dah 60 tahun lebih, tapi dia belajar sesuatu daripada saya. Bos saya tu lelaki tau! Saya pula yang terdiam lepas dengar dia cakap macam tu. Entah apa ilmu yang saya dah ajar dia. Entah...tapi masa tu, saya pun rasa sedih. Tapi kejap jelah, sebab lepas dia cakap, 'ok fidayu, awak boleh start cuti bila-bila masa yang awak nak. Siapkan dokumen semua dan bercutilah' terus saya happy!! Tak sangka pula semudah itu. Dalam hati ni berbunga-bunga dah. Semangat nak bercuti. Tapi control laaaa..depan bos kot! Tambah pula masa tu bos tengah sedih kesiankan saya ni. Yang tuan badan sikit punya happy nak cuti!! hahha...
 

Okey, qeif uzair lahir awal dari tarikh jangkaan. Ngam2 je semua kerja saya siap! Memang boleh bagi tumpuan terus kat dia. Masa mula-mula saya dan suami tengok dia, Ya Allah... tak tau macam mana nak cakap. Tak ada perkataan! Masa saya panggil nama dia untuk pertama kali, dia terus senyum! Lagi la saya n suami happy!
 
Bila tengok dia senyum tu, memang rasa nak bawa balik terus! Kan dah cakap, sebelum ni rasa 'macam2' tapi bila dah ada depan mata, memang hilang semua.
 
Rasa sayang tu terus je ada. Rasa nak melindungi dia tu terus je tebal. Rasa tak nak lepas!!
 
Serius!
 
Qeif Uzair membesar sekelip mata je. Sekejap je baju2 tak muat. Sekejap je!!

Bila masa qeif uzair ummi ni membesar ye?
 
 Masa qeif uzair baby, kalau dia tidur, dia memang suka senyum. Tak tahu la apa dia mimpi. Tapi memang keraplah. Kejap-kejap senyum, kejap-kejap senyum.


Geram!

Cuti sebulan tanpa gaji tu memang saya guna sebaiknya. Yelah... orang lain cuti 3 bulan, saya cuti sebulan je. Masa tu saya banyak peluk dia. Kawan saya cakap, baby ni secara semulajadi akan kenal siapa ibu dia melalui degupan jantung. So, saya memang banyak peluk, peluk dan peluk supaya dia cam degupan jantung saya ni.
 
Suami pun saya suruh dia banyak luangkan masa dengan anak. Tapi biasa la lelaki, takut nak pegang baby kecil, tambah pula uzair masa tu dalam 2kg lebih jeee..
 
Tapi kan, selfie tu memang kerap lah. Hahahaaa...

Alhamdulilah, qeif uzair tak susah untuk dijaga. senang sangat. Malam ke, siang ke, tidur je.

Tak banyak meragam. Sebab tu dalam masa sebulan tu, saya bawa dia pergi Sungai Petani, Shah Alam n Pahang. Tak habis pantang dah berjalan.. ;)

Alhamdulilah, semua ahli keluarga dapat terima dia. Rasanya semua orang happy kot! Masa kat Shah Alam pun ramai saudara datang nak jumpa dia. Dia dilayan sama je dengan yang lain.

Hadiah pun dapat banyak. huhuhu.. ummi yang happy lebih time dapat hadiah! ;)


Anak, ummi dah cuba buat yang terbaik, uzair dah jadi darah daging ummi. Alhamdulilah, aurat antara kita dah tiada masalah.

Anak, moga jodoh kita hingga ke syurga.

Post ni ummi letak gambar uzair yang slim2 je.. next post ummi letak gambar yang debab2 okey!

 
 


 
 
 




 

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas