Sunday, March 10, 2013

30 tahun berlalu

1982, itu tahun aku menduduki peperiksaan SPM di sebuah sekolah berasrama penuh di selatan tanah air.  Kenangan bersama rakan sekelas masih terpahat dalam ingatan ku. Pada 22hb Feb dan 23hb Feb 2013, selepas 30 tahun berpisah membawa haluan masing-masing dalam bidang pengajian yang dipilih, tercampak ke benua yang berasingan, kembali ke tanah air selepas tamat belajar, mendapat pekerjaan, mendirikan rumah tangga ....sehingga lah umur hampir mencecah setengah abad ... Alhamdulillah Allah izinkan bagi kami bertemu kembali menyambung silaturrahim yang terputus.  Syukur Alhamdulillah kita ucapkan juga kepada kemajuan teknologi , dengan adanya internet, www dan dengan terciptanya satu alat hubungan komunikasi sosial ..iaitu FACEBOOK, maka kami dapat menjejaki kembali rakan-rakan sekelas ini.

Selepas selesai tugasan di Dungun pada tengahari 22hb Feb 2013, aku mengatur rancangan hendak bertemu salah seorang ex-classmate yang bertugas dan tinggal di Kuala Terengganu.  ..Haslina Laili @ Ayi.  Selepas SPM, saya melanjutkan pelajaran ke USA manakala Ayi ke Australia.
 Bersama Ayi di hadapan Mesjid Kristal
1982 - 2013
 Kubah Mesjid Kristal

 Pintu Gerbang Taman Tamadun Islam
Signboard TAMAN TAMADUN ISLAM

 Selesai membawaku berjalan-jalan ke Taman Tamadun Islam di Kuala Terengganu, sempat juga mencapai sehelai dua kain batik di Pasar Payang, akhirnya Ayi menghantarku ke stesyen bas di KT untuk menaiki bas ke Kota Bharu, Kelantan. 
Terimakasih Ayi kerana membelikan Azzah tiket bas ke KB .. InsyaAllah semoga bertemu kembali ...
 poster yang tergantung besar di stesyen bas KT ..rupa-rupanya PM hendak datang melawat KT pada hari esoknya, 23 hb Feb 2013

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas