Saturday, November 16, 2013

Hari Ihtifal SRI HIRA' 2013

Tinggal Hana seorang sahaja di sekolah rendah. Tahun depan Hana akan naik darjah 6, setahun sahaja lagi, InsyaAllah. Selepas itu masuk sekolah menengah pula. Ini bermakna setahun lagi, tiada lagi anak yg bersekolah rendah.
Semalam 16hb November 2013, Hari Ihtifal SRI HIRA' telah diadakan.  Ini seperti Hari Anugerah Kecemerlangan di sekolah kebangsaan atau sekolah lain. Alhamdulillah berkat usaha gigih tanpa jemu, Hana berjaya juga meraih kedudukan top 3 dalam kelas, dan top 5 keseluruhan kelas darjah 5.  Walaupun keputusan pertengahan tahun Hana agak menurun, tapi cabaran yang saya berikan kepada Hana' agar meningkatkan keputusannya pada akhir tahun telah disahutnya dengan bersungguh-sungguh.  Sehingga merayu kepada saya sebelum peperiksaan berlangsung agar membenarkan beliau tidur di rumah sahabat baik baik beliau, Aisyah, untuk belajar bersama-sama.  Aisyah adalah pelajar yang sangat pandai, setiap kali peperiksaan penggal dan akhir tahun akan mendapat nombor SATU dalam kelas dan keseluruhan.

Hana' menerima hadiah kecemerlangan

Top 3 in the class 5 Zaid Harithah

Tahniah juga diucapkan kepada Puan Mazni dan suami kerana anak beliau telah mendapat Anugerah Tokoh Murid (Lelaki) 
Puan Mazni adalah rakan pensyarah di fakulti yang sama dengan saya.

Alhamdulillah, semoga semua anak-anak yang belajar di mana-mana sahaja akan mendapat kejayaan yang cemerlang dan yang paling penting ilmu yang diperolehi akan di menafaatkan dan dijadikan panduan di dalam kehidupan.  Ameen

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas