Saturday, February 9, 2013

Besan dan Menantu

Assalamu'alaikum wrt wbt.  Bercakap mengenai topik ini, membuatkan ku tersedar ! detik-detik masa berlalu terasa begitu cepat... perasaan masih terasa muda seolah-olah 20an ..namun hakikatnya anak-anak sudah semakin membesar, mereka bukan lagi anak-anak kecil yang perlu dimandi dan dipakaikan baju, tidak perlu lagi menyuap mereka makan ... Rupa-rupanya mereka sudah sampai ke fasa kehidupan di mana masing-masing hendak membina keluarga sendiri pula!!! dan rupa-rupa kehidupanku di dunia ini sudah hendak masuk setengah abad!

Semalam kami menerima tetamu dari jauh ... mereka adalah bakal besan dan bakal menantu ku ...
Sewaktu anak ketiga ku Ammar menyatakan hasrat mereka hendak berkunjung, hati menjadi berdebar-debar! hahha..apataknya ... dalam kepala sudah memikirkan apa yang hendak ku jamu... Ialah mereka hendak datang waktu malam, waktu makan, takkan nak hidang hidangan ringan ..sampai waktu makan kena lah jamu makan ye tak? Inilah kali pertama aku hendak menerima kunjungan bakal besan ke rumah ... Alhamdulillah semalam cuti, pagi-pagi sudah ke pasar membeli lauk dan sayur yang hendak di masak ...

Seperti dalam entri yang lepas, aku akhirnya mengambil keputusan untuk memasak menu kampung... orang Johor kan..so asam pedas Johor tak boleh tinggal ... Alhamdulillah akhirnya semua berjalan lancar dan makanan yang ku masak juga hampir habis di makan ...Alhamdulillah, tiada rezeki terbuang ..
Selepas selesai makan ... Sebelum makan tak sempat ambil gambar ...
 tukang ambil gambar pula tak fokus betul2... so, gambar ni blur saja lah...

gambar ni clear sikit, duduk berborak2 selepas makan

Bakal besan...anak mereka juga 8 orang .... tapi bakal menantu ku anak bongsu ...
nampaknya 2 orang bakal menantu ku anak bongsu ..

Bakal menantu

Last sekali appetizer ...sebelum mereka pulang, kami jamu dengan Apple Pie ...fresh from the oven ...

Alhamdulillah ..semoga segala yang dirancang berjalan dengan lancar...

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas