Thursday, January 17, 2013

Ini KAMI

Assalammualaikum..


Ini situasi saya dan suami...


Selalunya saya ni suka cakap benda yang sama banyak kail, diulang-ulang je benda yang sama. Yang suami pula tak suka dengar benda yang sama kerap-kali. Rimas la konon. Kalau rimas awat takmau pi buat je terus apa yang isteri suruh?? haaa... jawab2!! Tapi bila dah lama-lama ni dah terbiasa.Saya pot pet pot pet, dia relex je duduk atas bean bag sambil main game, siap mencelah time saya dok ceramah lagi, suruh buat air! Haihh..Sakit hati OOooo! 


Selalunya suami saya ni pemalas, sudu 1 pun tak boleh basuh. Sakit hati OOooo bila tengok sinki yang telah ku basuh dan berkilat tu tiba-tiba kat dalam tu ada satu sudu kecil bekas dia sapu jem! AAArrrggggghhhhh!!!! Stres!!! Bila lalui situasi ni, mulut saya secara automatiknya akan pot pet pot pet, biasa la kan. Macam biasa dia akan ulangi situasi macam kat atas... dia relex je duduk atas bean bag sambil main game, siap mencelah time saya dok ceramah lagi, suruh buat air! Haihh..Sakit hati OOooo!  


Selalunya saya ni agak malas lipat baju, eeehh..bukan malas, tapi agak bz yek!  Kalau angkat baju pastu tak terus lipat, memang tunggu hari sabtu @ ahad la  baru saya lipat. Suami pulak suka perli-perli, macam-macam la ayat dia. Bila lalui situasi ni, saya copy & paste la perangai dia, saya relex je duduk atas bean bag sambil main game.  (:  dan sudah pasti dia sakit hati... muahahhahaa.. 
 *percaya ke saya bz?*


Macam tu la kehidupan KAMI. Tapi KAMI okey je lalui semua ni. Biasa la, mana ada orang sempurna. Memang suami malas basuh pinggan, tapi dia tersangat rajin basuh baju. Beraga-raga pun dia basuh. So..apa la sangat sudu kecil tu untuk saya basuh kan..Lagipun kami dah terbiasa dengan kelebihan dan kelemahan masing-masing. Dah boleh terima dan faham. Dah boleh bertolak ansur walaupun kadang-kadang sakit hati. 
;)





 

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas