Wednesday, December 28, 2011

Kena Perlu Menangis?

Assalammualaikum..

Ramai yang memandang sinis bila dah hampir 5 tahun berkahwin, tapi masih belum mempunyai zuriat.. Itulah manusia.. Saya tak pernah salahkan mereka, mungkin mereka sangat berbangga bila mereka mampu melahirkan zuriat yang banyak untuk suami mereka.. Sesungguhnya sedikit pun tiada perasaan cemburu.. Betul.. Saya tak cemburu, kerana itu rezeki mereka.. Rezeki yang diberikan oleh Allah kepada mereka.. Jadi kenapa saya perlu cemburu??

Cuma saya rasa terkilan, mereka berpeluang memiliki zuriat yang akan menjadi 'harta' apabila mereka tiada kelak, tapi kenapa mereka tak mencorakkan zuriat mereka sebaiknya.. Ruginya kan??

Mungkin saya tak ada zuriat untuk mendoakan saya nanti, tapi saya tahu Allah akan menghadiahkan saya sesuatu yang lebih baik.. Jadi kenapa saya perlu menangis?? Kenapa saya perlu bersedih? Bukankah tugas saya sebagai hambanya untuk berdoa, berdoa, berdoa, berdoa, berusaha, berusaha, berusaha, berusaha,berusaha & tawakal.. Jadi kena saya perlu menagis??

Saya tahu, Allah sayangkan saya dan hanya menduga saya semampu yang saya mampu harungi..

No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas