Monday, August 27, 2012

murtad

assalammualaikum..

sebenarnya rasa berat nak cerita kat sini, tapi rasa macam tak boleh tak cerita.

masa saya berjalan-jalan minggu lepas, masa tu dah lewat, kul1 pagi. saya, suami & adik ipar pergi makan kat satu kedai yg nampak meriah. kedai kecil tp penuh. alhamdulilah..ada 1 meja kosong. siap order, saya terpandang lelaki melayu di meja berdekatan. berbadan besar, berambut panjang dan berbaju hitam. 3 orang semuanya. usia dalam linkungan 30-40an.

saya baca tulisan di belakang baju salah seorang daripada mereka. barisan atas langsung saya tak faham, tapi  barisan bawah tertulis besar dan jelas hallelujah  .

tersentap gak! tapi saya tak puas hati, takan la melayu nak pkai baju gitu kan!

tiba-tiba datang 2 oarang kawan diaorang, seorang lelaki melayu dan seorang perempuan siap bertudung. dan lelaki tersebut memakai baju hitam bergambar salib depan dan belakang.

menyirap darah!

subahanallah!!

selama ni saya baca buku & dengar cerita je pasal murtad, tapi kali ni saya tengok dengan mata saya sendiri. saya betul-betul rasa tak senang duduk. terus ajak suami balik!!

ya ALLAH, peliharalah umat ISLAM dari terus meninggalkan ajaranmu.
berilah agama ISLAM kemenangan.
peliharalah umat-umat akhir zaman ini..

saya takut melihat semua itu.
semoga ALLAH memelihara kita semua.



No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas