Wednesday, September 5, 2012

dulu-dulu..

assalammualaikum..

semalam saya tengok cerita keluarga iskandar. saya & suami memang suka sangat cerita tu. lain dari yang lain.

semalam cerita pasal mak yang risau tentang masa depan anak. bila mak ngan ayah dia tanya nanti besar nak jadi apa, budak tu jawab 'entah'. pastu bila mak dia tanya, kerja apa yang dia suka tengok orang dewasa buat, dia jawab pak guard!

kikikikiki..... sawan mak ngan ayah dia!!

hehehehheeee... saya gelak besar sebab terus teringat pasal adik saya yang cita-cita dia nak jadi driver lori sampah! ha! terbeliak mata ibu dengaq dia cakap macam tu dulu....hehehehe..

cita-cita zaman budak-budak memang tah apa-apa!

nama pun budak-budak kan..

tapi budak-budak sekarang ni cita-cita dasyat! nak jadi pilot sebab selalu main PSII, nak jadi angkasawan sebab mak bapak selalu bawa gi petrosains, nak jadi pelumba kereta profasional sebab selalu tengok F1..

zaman kami dulu mana ada. yang paling gempak pun bunyi lori sampah yang lalu depan rumah! tu yang cita-cita nak bawa lori sampah tu!!  :D

budak-budak sekarang untung.. semua dah canggih manggih dah.. tapi ada gak ruginya, korang mana ada main ziropoint dah! best ooooo main ziropoint! takat tinggi paras kepala tu takde hal!! sekali lompat je.. :) tu tak cita bab batu 7 lagi tu..atau nama yang lebih glamour batu seremban! sekali zaaaaap je tau!

apapun zaman kita, terimalah hakikat zaman kanak-kanak memang best.




  saya ada banyak koleksi pemadam wangi tau!

                                                                              :)









No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas