Wednesday, September 26, 2012

dia selalu merungut.

assalammualaikum..

seseorang ada bertakat kat saya ' ayu takpa la, kawen2 gaji lebat dah. kami ni makan pun tak cukup.'

dia sambung lagi ' ada rumah takpa la.. tak payah bayar sewa, bayaq elektrik dengan ayaq je. macam kami ni susah'

dan sambung lagi 'kami nak duduk sendiri tak mampu, anak lagi, bila demam ubat ja dah berapa dah, ubat mahal tau.'



dia ada isteri. dia ada anak. dia ada kereta. dia ada motosikal. rumah dia tengah buat, belum siap. memang la bukan rumah yang besar, yang penting ada!!

hey!
hey!!
hey!!!

apa lagi yang awak nak dalam hidup? awak nak tau suami saya naik basikal je dulu!! bersyukur boleh tak?? kalau anak tu awak anggap menyusahkan, meh bagi kat saya!! so lepas ni takde la nak merungut-rungut lagi. selesai masalah awak!!

bila kat depan saya ada manusia yang tak bersyukur macam ni, saya rasa nak marah! merungut, merungut, merungut, merungut dan merungut!!!

hidup la mengikut kemampuan!

saya tengok hp dia lagi canggih dari nokia C3 saya yang dari warna putih tapi dah tukaq jadi koko ni. lagi mau merungut ke???

cuba buka mata hati dan bersyukur.
bila awak bersyukur, saya yakin awak akan lebih bahagia.
lebih bahagia dari saya,
 kerana...
sebenarnya awak lebih dari saya!







No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas