Thursday, September 13, 2012

bertayammum & solat ditepi jalan

assalammualaikum..

saya selalu diperlihatkan olehNya dengan perkara2 yang terkesan dihati. salah satunya semasa dalam perjalanan ke cameron baru2 ni, tengah2 jalan jem tu, saya ternampak ada 1 keluarga yang sedang bertayammum dan solat berjemaah ditepi jalan! pemandangan yang sangat janggal di bumi malaysia!

kagum!

sayu!

terpegun!

 terkedu!

ada rupanya insan yang kental imannya. hebatnya mereka! luka sebab terlihat anak melayu islam memakai baju yang tak sepatutnya -entry lepas- terubat!

indahnya pemandangan ini. nyamannya apa yang dipamirkan kepada saya! semoga akan ada lebih ramai umat akhir zaman yang kukuh imannya. jika diberikan rezeki anak, doakan saya mampu mendidik khalifah kecil itu sebaik baiknya. saya benar-benar jatuh cinta dengan pemandangan itu. cinta pandang pertama!

semoga mereka bahagia dunia akhirat. ya allah, kukuhkan imanku sepertimana mereka. contoh yang sangat tepat. mereka ialah model tak berbayar yang sangat 'mahal' penangannya!

terima kasih kerana berada di situ :)




No comments:

Post a Comment

Gambar Belangkas