Kesah kali berlaku tak beghape (berapa) lame Jumaat yang lepaih (lepas)....
ATM macam yang kome tau name penohnye
Auto Teller Machine...
dan bile kite udah gune ATM ni, otometik kite tak payah tunggu nombor kite naik dekat kaunter...
baghu (baru) dapat berughusan (berurusan) dengan Bank...
kesahnye....
Mem awok ndak mengeluokan duit le dekat ATM kat area opis die....
ATM tu BSN yang punye....
dan kad Mem awok pulak Maybank yang keluokan....
Mem awok mase tu keluokan RM100.00...
disebabkan kunon2 nye die ndak gune bile balik daghi (dari) berkeghusus (berkurus) kat Pantei Remis...
dan haghi (hari) leh (last) nye deme ade berjalan2 dekat Lumut...
Kunonnye....
tapi ndak dijadikan ceghite (cerita)....
Duit RM100 yang dimintak Mem awok tak keluo....
resit pun apah tak mandang (
kalo oghang Perak cakap macam ni...maksodnye....takde langsong le tu)...
dan bile di
check balik belen (balance)...
RM100 tadi ditolak daghi (dari) akaun....
ahhh sudah....udah le Mem awok ndak cepat....
sebab nak pegi Keghusus (kursus)...
ATM pulak buat hei (hal)......
habeh semue oghang (orang) ditelepon nye termasok le awok....
dan jugak no Unit ATM BSN yang memang deme letak kat ATM....
ateh (atas) nasehat oghang (orang) tu...
awok haghi (hari) Senayan (Isnin) baghu (baru) buat ripot....
naseb baek le yang ambik ripot tu bagoih (bagus) oghang (orang) nye ...
mase ngisi (mengisi) form ripot tu...
awok terpeghasan (terperasan) dekat form tu BSN udah letak siap2 alasan yang oghang (orang) nak bagi...
dan pegawei (pegawai) tu maklomkan...
bahawe memang bende2 ni biase berlaku...
maklomle, berughusan (berurusan) dengan mesin ni...
kadang2 mesin jadi penin...
dan kes Mem awok ni di hanto ke Ibu Pejabat BSN untok semakan deme dengan Maybank, Securiguard ...
dan tak tau le bile bulih dapat jawapan nye....tunggu je le....
walopon pade sesetengah oghang (orang) RM100 ni tak banyak....
tapi pade awok, udah duit kite....kene le tuntot....
bukan salah kite ye tak???
Kome peghenah (pernah) kene macam ni???